Klachten – Retourneren

Heeft u een vraag, klacht of wilt u iets retourneren?
Heeft u een vraag over het ontvangen product, bent u niet tevreden of is het ontvangen product stuk? Laat het ons weten en wij gaan er iets aan doen. Voor een snelle afhandeling vragen wij u om ons contactformulier volledig in te vullen.

Uw volledige en duidelijke omschrijving maakt het voor ons mogelijk snel en passend te reageren.
Wij streven ernaar binnen 1 werkdag te reageren, soms echter kan dit enkele dagen duren.
Mocht een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vragen, dan zullen wij u hierover informeren. Onderstaand een overzicht van de meest voorkomende vragen, klachten en producten retourneren:

U heeft een defect product en wilt deze retourneren voor reparatie
U stuurt een email met ordernummer, artikelnummer en vermelding dat product defect is naar  info@dataio.nl. U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging met RMA nummer, waarna u het defecte product + vermelding DEFECT op kopie factuur/bestelbevestiging,  goed verpakt naar ons postadres (hieronder vermeld) kunt opsturen.
Let op: Bij externe beschadiging van het product product (breuken, krassen etc.) te wijten aan onzorgvuldig handelen,vervalt de garantie.

Bedenktermijn: u heeft een verkeerd product besteld of u wilt het retourneren
U stuurt binnen 15 dagen na ontvangst van uw bestelling een email, onder vermelding van ordernummer en artikelnummer, naar info@dataio.nl. U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging met RMA nummer, waarna u het betreffende product in de originele verpakking + vermelding CREDIT op kopie factuur/bestelbevestiging,  goed verpakt naar ons postadres (hieronder vermeld) kunt opsturen. Na ontvangst zullen wij het aankoopbedrag en eventuele kosten van de heenzending direct naar uw rekening terugstorten.  U kunt de retourbetaling normaliter binnen 3 – 5 dagen ontvangen. Het juiste product kunt u in tussentijd in onze webwinkel bestellen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de pagina: herroepingsrecht.

Retouradres:
DataIO
Tav RMA afdeling
Postbus 399
3340 AJ  Hendrik Ido Ambacht

 

U heeft problemen met de betaling
Al onze bestellingen worden via het betaalsysteem van MultiSafePay afgehandeld. Mocht u niet automatisch op de website van MultiSafePay terechtkomen, of is er een storing bij uw bank of iDEAL, dan ontvangt u via MultiSafePay binnen enkele uren opnieuw een email met daarin de betaallink toegestuurd. Via deze link kunt u alsnog betalen. Mocht u hier niet op kunnen of willen wachten, dan kunt u de bestelling nogmaals plaatsen. Uw eerdere bestelling zien wij als niet-afgerond: het is daardoor onmogelijk dat uw bestelling dubbel wordt verstuurd.

U heeft uw bestelling nog niet ontvangen
Door de vertragingen bij PostNL worden briefpost zendingen helaas niet altijd meer binnen 24 uur afgeleverd. Als uw zending vertraagd is, kunnen wij pas 1 week na verzending een klacht bij PostNL indienen. Er worden dagelijks miljoenen postzendingen door PostNL verwerkt. De snelheid van leveringen laat soms te wensen over, echter de betrouwbaarheid van aflevering is nog steeds erg hoog.

U heeft nog geen trackingnumber van uw pakketzending ontvangen
Zodra uw bestelling verwerkt en verzendklaar is, ontvangt u het bericht dat uw orderstatus gewijzigd is naar “Verstuurd met pakketpost tracktrace”. Aan het einde van de werkdag krijgt u het trackingnummer waarmee u uw zending op www.tracktrace.nl kunt volgen. In de meeste gevallen hoeft u niet thuis te zijn om uw zending in ontvangst te nemen. Veelal past het pakket door de brievenbus. Gebaseerd op uw bestelling kunt u hiervoor zelf een juiste inschatting doen.

 

 

 DataIO hecht veel waarde aan 100% tevreden klanten.
Onder het motto ‘voor ieder probleem is een oplossing’
horen wij graag van u mocht u ergens niet tevreden over zijn!