Bestelprocedure

Registreren
U kunt te allen tijde starten met winkelen zonder u eerst aan te melden, aanmelden kan namelijk ook aan het eind wanneer u uw winkelwagen gaat afrekenen. Wilt u toch eerst aanmelden, geen probleem! Heeft u reeds eerder besteld en zich als klant geregistreerd, dan logt u in op uw account en vervolgens klikt u op ‘winkelwagen’.

Bestelt u voor de eerste keer bij Data IO of heeft u in het verleden als ‘gast’ (u heeft zich niet geregistreerd) besteld, dan kunt u ervoor kiezen u eerst te registreren. Een volgende keer kunt hoeft u uw adresgegevens dan niet opnieuw in te voeren. U kunt er ook voor kiezen u helemaal niet te registreren en als ‘gast’ te bestellen. Uw adresgegevens worden dan niet bewaard, helaas kunnen wij u dan ook niet op de hoogte houden van speciale “vaste klant aanbiedingen”.

Inloggen (bestaande klanten) of registreren (nieuwe klanten die willen registreren): klik op “mijn account” rechts bovenaan in de grijze balk.

Heeft u zich eerder geregistreerd: log in via “ik ben een terugkerende klant”. Bestelt u voor het eerst bij Data IO of heeft u zich niet eerder geregistreerd, klik op “registreren”. U vult uw gegevens in en nadat u akkoord bent met de Leveringsvoorwaarden klikt u op: “verzend registratie”. Ter bevestiging ontvangt u een e-mail, u hoeft hier niet op te antwoorden.

Wanneer u ingelogd bent kunt u uw persoonlijke gegevens altijd wijzigen door binnen uw account op ‘adres wijzigen’ te klikken. Binnen uw account vindt u ook een overzicht van uw eerdere bestellingen.

Bestellen
Bestellen gaat snel, simpel en veilig. Uw bestelling wordt pas definitief nadat u op bevestiging heeft geklikt en de betaling heeft afgerond.

Selecteer de producten die u wilt aanschaffen, kies het aantal en klik op “+winkelwagen”. Door op “shop” te klikken komt u terug in de winkel. Wilt u artikelen uit uw winkelwagen verwijderen of bestelde aantallen aanpassen dan kan dit eenvoudig in de winkelwagen zelf. Klaar met winkelen en wilt u afrekenen dan klikt u op uw winkelwagen en ‘bestelling afronden’.

U komt dan automatisch in onze beveiligde SSL omgeving. Dit kunt u zien wanneer het webadres begint met “https”. In dit scherm kunt u het factuuradres en eventueel een ander leveradres invullen.Selecteer hier tevens uw voorkeur van verzenden: gratis verzending of via Track/Trace.

U kunt op de volgende manieren betalen, aan enkele betaalmethoden zijn kosten verbonden:

  • iDeal (gratis)
  • Vooruitbetaling per bank (gratis)
  • VISA of Mastercard via extra beveiligde verbinding (transactiekosten a 3% worden doorberekend)
  • Maestro (transactiekosten a 2,5% worden doorberekend)
  • MisterCash / Bancontact voor onze Belgische klanten
  • Sofort voor onze Belgische klanten
  • GiroPay voor onze Duitse klanten

Bevestig uw bestelling
In deze stap ziet u een overzicht van uw bestelgegevens. Wanneer alles klopt en u gaat akkoord met de leveringsvoorwaarden, kunt u de bestelling afronden door “Bevestig bestelling” aan te klikken. Hierna ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per mail. Hierin staat nogmaals een overzicht van alle bestelinformatie. Geen e-mail ontvangen? Controleer dan of de bevestiging niet in de map met ongewenste e-mail of spam terechtgekomen is. Is dit ook niet het geval kunt u altijd contact met ons opnemen om te verifiëren of alles goed is gegaan.

Betaalbevestiging
Na ontvangst van uw betaling, ontvangt u ook hiervan bevestiging per mail. Indien u heeft gekozen voor vooruitbetaling per bank, dan ontvangt u pas na 1-3 werkdagen een bevestiging van de ontvangst van uw betaling. Mocht er onverhoopt een internet-, bank- of iDEAL storing zijn tijdens uw bestelproces en u heeft hierdoor uw bestelling niet kunnen afronden, dan mailen wij u binnen enkele uren AUTOMATISCH een nieuwe betaallink. Hiermee kunt u dan alsnog de betaling voldoen.

Verzendbevestiging
Wanneer uw bestelling verstuurd is, stellen wij u hiervan per e-mail op de hoogte. Als u voor de optie Track/Trace heeft gekozen sturen wij u tevens het Track/Tracenummer.